Maand archief

Nieuws

Schooljaar 2023-2024

We hadden een fijne laatste dag voor de kerstvakantie. De kinderen hebben geholpen met opruimen, lekker gespeeld. Er is een enorme Kaplatoren gebouwd en we hebben de sneeuwman gekeken met het discolichten naam. De kinderen van groep 3 hebben een lees Challenge meegekregen, totdat ze kunnen blijven oefenen in vakantie ook hebben de kinderen van groep 3 vrijkaarten gekregen voor het schaatsen. Fijne vakantie iedereen!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Lezen, groep 3 las voor het eerst in het veilig en vlot boekje. Ze waren echt super enthousiast en vinden het te gek dat ze kunnen lezen. Bij elke kans gingen ze zitten lezen in de leeshoek!

Deze slideshow vereist JavaScript.

En dan nu even een verslag van ons fijne schoolreisje:
We hebben eerst een rondje door het bos gedaan, waarbij de kinderen al allemaal takken mee gingen slepen voor de hutten. Daarna hebben we een heerlijk plekje gevonden bij het Duinmeertje, waar er hutten gebouwd konden worden en er lekker gespeeld kon worden. Toen we daar net aankwamen, kwam een vader langs met zijn paard en mocht iedereen die dat wilde een ritje maken. Daarna zijn de kinderen hutten gaan bouwen, schatten gaan zoeken, de natuur gaan ontdekken met de vergrootglazen en verrekijkers en hebben ze gewoon heerlijk gespeeld!
Rond 12 uur zijn we met de bolderkar richting camping De Kooi gegaan waar we lekker patatjes gingen eten en een ijsje kregen. Daarvoor en erna werd er heerlijk gespeeld in de speeltuin en op het terrein. Een aantal kinderen hadden een “gezocht” briefje gevonden, dus zowat de hele klas was op een gegeven moment op zoek naar ene Lara. Er werd een heus onderzoek ingesteld.
We hebben enorm genoten vandaag. Het was een topdag!

Deze slideshow vereist JavaScript.

 

Ons schooljaar is weer begonnen! De eerste weken staan in het teken van de Gouden Weken. In deze weken wordt er een stevig fundament gevormd voor een goede groepsvorming met een fijne sfeer. Daarom zijn er in de eerste week verhalen en tekeningen gemaakt over de vakantie, er werden ik-tekeningen gemaakt, er werden regels gevormd en er wordt uiteraard veel samen gespeeld en gewerkt!

Deze slideshow vereist JavaScript.

 

Schooljaar 2022-2023

U kunt ook berichten bekijken op onze Facebook pagina (prinses margrietschool Terschelling).

Op de camping! ⛺️
De afgelopen weken is het thema in groep 1-2-3 “wij gaan kamperen!” en het lokaal is dan ook veranderd in een camping!
Het begon allemaal met een woordweb en daarna gingen de kinderen de boel veranderen. Ze wisten zelf precies hoe ze het wilden hebben: een eetcafé in plaats van de huishoek, de receptie ernaast, de wasmachine naast het toiletgebouw (op de gang, naast de wc’s), een tent in de hoek en een campingwinkeltje.
Er werden menukaarten gemaakt, ijsjes gevouwen, eten getekend, de receptie ging open en er werd gegeten in het eetcafé. Het eetcafé werd “de Bubbels” genoemd en daar werd ook een bord voor gemaakt. En in een eetcafé hoort ook iets aan de muur, dus werd de Mona Lisa geschilderd. Vervolgens werd er ook nog een kast in het eetcafé gezet, want er horen spelletjes en kleurplaten aanwezig te zijn.
Daarnaast werd er door een aantal kinderen een plattegrond met legenda gemaakt. Dat zagen we in de folder van camping de Kooi. We keken wat een camping allemaal heeft en maakten dat ook op de plattegrond. Die hangt nu bij de receptie.
Buiten worden er mooie tenten gebouwd en hangmatten opgehangen in het klimrek.
En gisteren hebben de kinderen een kampvuur gemaakt om marshmallows te roosteren: wat hout, wat rode en oranje spullen erdoor en een mikadostokje met een stukje verpakkingsmateriaal. Wat een feest!
Het is weer genieten van de creativiteit en zelfstandigheid van de kinderen.
We gaan nog even een paar dagen door met dit thema en dan… vakantie!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Vandaag mocht groep 1-2-3 weer op pad met de boswachter! Boswachter Wanda heeft de kinderen eerst van alles uitgelegd over hommels. Daarna mochten de kinderen in groepjes op zoek gaan naar bloemen met stuifmeel. Als afsluiting speelden de kinderen een potje tikkertje: 2 kinderen waren een hommel en als je getikt werd, werd je een bloem. En tussendoor werden er prachtige bosjes bloemen geplukt door de kinderen. Het was weer heel interessant en leuk. Dit was de laatste keer dit jaar, maar volgend jaar mogen we gelukkig weer een paar keer mee.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Wat hebben we een feest gehad tijdens onze schoolavond ‘Het Sprookjesbos’. Met alle kinderen van de hele school had iedere groep een eigen invulling bedacht. De kinderen van groep 1-2-3 hebben een fantastisch toneelstuk neergezet over Sneeuwwitje en de 17 dwergen. Wat hebben de kinderen hard geoefend en veel plezier met elkaar gehad. Trots op onze kanjers!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Groep 1-2-3 is bij Naturalis!
Het huidige thema in onze groep 1-2-3 is “dinosaurussen”. De kinderen smullen ervan en hadden dan ook veel vragen bedacht over dino’s. Het is helaas te ver om even een bezoekje te brengen aan Naturalis, maar we konden wel een online gastles aanvragen. En wat was dat leuk! We kregen wat fossielen te zien van onder andere de Tyrannosaurus Rex 🦖 en de Triceratops (wist je dat je dat uitspreekt als ”trie-see-raa-tops” met de klemtoon op de raa?) en daarna mochten we vragen stellen aan de dino-expert. We kregen onder andere te zien hoe dinopoep eruit ziet en we weten nu dat niemand eigenlijk echt weet hoe een dinovel eruit ziet. De kinderen lieten ook nog wat speelgoeddino’s zien voor de camera, om te vragen welke dino’s dat waren. Het was enorm leerzaam. Bedankt Naturalis!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Vandaag stond in het teken van Pasen 🐣 Vanmorgen was iedere groep bezig met werken rondom Pasen: groep 1-2-3 was eieren aan het versieren met loose parts, groep 4-5 was aan het vermenigvuldigen met de paashaas en eieren en groep 6-7-8 deed een Zweeds renspel. Na de fruitpauze gingen we op pad om paaseieren te zoeken. Het was een mooie zoektocht en we hebben enorm veel paaseieren gevonden. En traditiegetrouw mag degene uit groep 7 die het gouden ei vindt, volgend jaar de paashaas zijn!

Deze slideshow vereist JavaScript.

In onze groep 1-2-3 wordt volop gespeeld en geleerd. Zowel binnen als buiten! Benieuwd naar onze klas en de manier waarop we werken? Kom dan morgen met uw peuter kijken tijdens onze inloopochtend. De peuters mogen dan meespelen en voor de ouders is er alle gelegenheid om rond te kijken en vragen te stellen. Wees welkom, morgen 22 maart van 8.30 tot 9.30!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Bezoek aan ’t Behouden Huys

Vandaag bezochten onze groepen het Behouden Huys. Voor groepen 1 t/m 4 was er een interactief poppenspel, gespeeld door Richard en Elske van het Behouden Huys. Hierna mochten we nog een van de kamers van het museum in. Normaal gesproken moet je achter het hekje blijven, maar wij mochten alles van dichtbij bekijken. Richard gaf nog wat uitleg over vroeger en beantwoordde vragen van de kinderen.
We waren geïnspireerd door het poppenspel en eenmaal op school hebben we de poppenkasten en de handpoppen opgezocht. Hier werden verschillende verhalen mee uitgespeeld door de kinderen.
Bedankt Elske en Richard, het was weer een succes!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Ons Letterfeest in gr 1-2-3!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Uitleg over kabels leggen én een excursie

Er zijn werkzaamheden aan de gang rondom de school en daarom boden Liander en Verkley aan om langs te komen in alle groepen voor uitleg en een kijkje bij de werkzaamheden. De kinderen mochten eerst een proefje doen met het herstellen van een stroomkring. Daarna kregen ze een geel hesje aan en gingen we bij de werkzaamheden kijken. Daar werd uitgelegd wat alle kabels en buizen waren. En na het inleveren van de hesjes, kregen alle kinderen een mooie bidon. Het was erg leuk en leerzaam om te zien en te horen waar ze mee bezig waren. Met dank aan de firma’s Verkley en Liander voor de uitleg en de excursie!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Hoera, er is sneeuw!!

Onze groep 1-2-3 is bezig met het thema winter, maar de sneeuw en kou bleef maar uit… We hadden de hoop al opgegeven, maar toen… kwam er ineens een enorme hagelbui over het eiland! Groep 1-2 was aan het gymmen, dus groep 3 is snel naar buiten gegaan om heel veel hagel te verzamelen voor in onze watertafel. Wat was dat leuk! De kinderen gingen er meteen mee bouwen (eindelijk sneeuwpoppen maken!) en experimenteren. Krijg je ijs met een lepel kapot of lukt dat beter met een vork? En wat gebeurt er als het smelt? Het was een heerlijke, leerzame dag.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Rekenen, spelen met de blokken, volksdansen….

Deze slideshow vereist JavaScript.

Wij maken pasta!
Gisteren hebben alle kinderen van onze school pasta gemaakt. Juf Esmé heeft in alle groepen samen met de kinderen pastadeeg gemaakt en uitleg gegeven over hoe de typische Toscaanse pasta ‘picci’ wordt maakt. Iedereen kreeg hun eigen pasta mee naar huis om te koken en te op te eten.
Rekenvaardigheden zoals nauwkeurig wegen, aflezen van een weegschaal en meten met een maatbeker werden zo spelenderwijs geoefend.
Ook het samenwerken en weten waar je eten vandaan komt stond deze dag centraal.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Kerststukjes
Vandaag mocht het eindelijk weer: kerststukjes maken met de hele school!
Na de uitleg van kerststukjesexpert Karin, mochten de kinderen lekker aan de slag. Het was een gezellige middag zo samen en de resultaten zijn weer prachtig! De stukjes staan nu nog op school, zodat iedereen ze kan bekijken. Later deze week gaan ze mee naar huis.

Deze slideshow vereist JavaScript.

 

Opening Kernconcept: Evenwicht en Kringloop

Een van de doelen die de komende weken centraal staat is: Ik zorg goed voor mezelf en blijf in ‘balans’. We hebben het over de balans tussen rust en inspanning, veel eten en weinig eten, gezonde voeding en minder gezonde voeding. Vanmiddag ontdekten de kinderen van groep 1 t/m 7 welke voedingsmiddelen gezond en minder gezond zijn. De zelf meegebrachte lege verpakkingen werden gesorteerd. De kinderen van groep 1/2 leerden eerder al wat ‘sorteren’ betekent en konden fantastisch helpen. Er ontstonden mooie gesprekken over bijvoorbeeld suikers, nutri-score, koolhydraten… wat een samenwerking!

Er zijn 2 schoolsupermarkten ingericht met de lege verpakkingen. Wat hebben we met elkaar veel geleerd en plezier gehad!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Vandaag was het dierendag!  🐻 🐰 🦔
En daarom mochten de kinderen van groep 1-2-3 hun knuffel meenemen.
We begonnen met het voorlezen van “het dierenwinkeltje” aan de kinderen en hun knuffels. Na het fruit eten mochten de kinderen hun knuffels mee naar buiten nemen. Er werd heerlijk gespeeld en er werd zelfs een waar dierenziekenhuis opgericht.
Toen groep 3 naar zwemmen was, heeft de rest een rekenlesje met de knuffels gedaan. De knuffels werden eerst van klein naar groot gezet. Hier werd goed vergeleken en samengewerkt om te kijken of de volgorde steeds nog klopte. Daarna mochten de kinderen zelf een hok bouwen voor hun knuffel. Het hok moest goed om de knuffel heen passen en niet te groot of te klein zijn. Er zijn de meest mooie vertrekken gebouwd. En de kinderen waren zo betrokken dat ze eigenlijk niet eens meer brood wilden eten en buiten wilden spelen. Het was weer genieten om zoveel betrokkenheid te zien.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Schoolreis Op een grote paddenstoel… 🍄

Vandaag is groep 1-2-3 op schoolreisje geweest! We hebben met onze eigen kabouters het Kabouterpad in Hoorn gelopen. Onderweg hebben we heel veel kabouters gezien! Maar wat zijn die kabouters snel, je moet wel goed opletten! Tijdens de pauze hebben de kinderen heerlijk verstoppertje gespeeld, een “kampvuur” gemaakt en gezamenlijk een hele grote hut gemaakt.
Aan het einde van het pad waren we op zoek naar kabouter Toedeloe. We hebben onze ogen gesloten, waren heel stil en verhip! Daar stond kabouter Toedeloe naar ons te zwaaien op het duin! We hebben uiteraard enthousiast terug staan zwaaien.
Na deze heerlijke wandeling zijn we naar Zonneweelde gelopen om lekker patat te eten en nog even te spelen. Wat was dit een fijne dag!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Leren lezen

Vandaag, na een week letters leren in groep 3, was het tijd voor het eerste dictee. Het waren maar 3 letters, maar daar konden we al een mooi dictee mee doen. De kinderen waren supertrots op zichzelf. En terecht!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Schooljaar 2021-2022

juli

Juf Tessa en juf Anouk gaan onze school verlaten. We gaan jullie missen!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Afsluiting kernconcept communicatie: afgelopen weken werkten we in alle groepen aan het kernconcept communicatie. Als afsluiter openden we dinsdag en donderdag het “museum der communicatie”. Bezoekers kochten bij binnenkomst een kaartje bij de kassa van groep 1/2/3 en daarna werden ze rondgeleid door de kinderen.
De foto’s bij dit bericht zijn van de expositie van groep 1/2/3. In deze groep werd er afgelopen periode gewerkt aan een museum. We maakten een aantal kunstwerken naar aanleiding van prentenboeken en daarnaast was er een atelier waarin allerlei materialen beschikbaar waren voor de kinderen om kunstwerken mee te maken.
Er werd de afgelopen weken veel getimmerd, gekleid en op andere manieren geknutseld en het resultaat was prachtig! Op allerlei plekken in de klassen werden de kunstwerken tentoongesteld. De grote betrokkenheid bij de kinderen was prachtig om te zien: zij hebben het museum zelf gemaakt. Het was een enorm succes!

Deze slideshow vereist JavaScript.

juni

Vandaag mocht groep 1/2/3 met boswachter Wanda op pad!
We zijn naar het bos gegaan, waar we geleerd hebben over dood hout en de beestjes die daarin leven. De kinderen moesten eerst dode dingen verzamelen, die in de kring gelegd werden. Al snel was er een groepje een hele boomstam aan het verplaatsen. Daarna kregen de kinderen insectenpotjes en mochten ze beestjes gaan zoeken ? De gevonden beestjes werden daarna besproken. Als afsluiter werd er levend kwartet gespeeld. Het was weer een enorm leerzame middag. Bedankt Wanda!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Mei

Onze combinatiegroep 1/2/3 biedt een rijke leeromgeving voor iedereen!
We zijn samen één groep, iedereen mag overal spelen en werken. Er zijn in het instructie- en hoekenlokaal fijne werkplekken, waarbij er veel aandacht en ruimte is voor spelend leren.

Deze slideshow vereist JavaScript.

April

Wat zijn we fijn aan het werk met het Kernconcept Groei & Leven.

Er GROEIT van alles op onze school!
Het Kernconcept Groei en Leven is op verschillende plekken terug te zien in onze klassen. Er zijn staafdiagrammen gemaakt over het aantal lentebloemen die we zagen tijdens de lentewandeling. Er is een heus tuincentrum in groep 1/2/3. Ook wordt er ontdekt of er een erwtenplant kan groeien uit een erwtje, er zijn bloemzaadjes gepoot én er staan prachtige planten in al onze klassen, gekregen van de OR.
Verder zijn we druk aan het bouwen, genieten de kinderen van de watertafel en wordt er heerlijk gewerkt!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Maart

Deze slideshow vereist JavaScript.

Deze week hebben we gewerkt aan bouwwerken en plattegronden. Gr. 1 maakte bouwwerken én plattegronden vanuit het vooraanzicht en gr. 2 en gr. 3 maakten plattegronden vanaf het bovenaanzicht.
Gr. 1 startte met het bekijken van een bouwwerk. Als de een een mooi huis heeft, hoe kunnen we dan precies dezelfde maken voor de ander? Daarna werd het voorbeeldhuis precies nagemaakt. Als afsluiter werden er plattegronden gemaakt.
De les van gr. 2-3 begon op de tafel, want hoe kun je anders zien hoe een bouwwerk er van bovenaf uit ziet? Een van de kinderen tekende hoe het eruit zag en de rest beschreef het. Én hoe weet je dan hoe hoog de bouwsels zijn? Dat ontdek je door getallen in de vierkantjes op de plattegrond te zetten. Er werd druk geteld en overlegd. Daarna bouwden ze in tweetallen bouwwerken en maakten daarvan een plattegrond. Ook werden de plattegronden geruild en ging een ander duo het bouwwerk maken.
Wat een leerzame en leuke bouwlessen!

Deze slideshow vereist JavaScript.

februari

‘Juf, wij willen een spreekbeurt houden over de ruimte!’, zei gr. 3. De onderwerpen werden gekozen: Pluto, Jupiter, de aarde, de zon en de maan. De hulp van gr. 4-5 was hierbij zo fijn! Zij hebben hun kennis en vaardigheden ingezet en daardoor is een mooie samenwerking ontstaan. Leren op school doe je samen!

Deze slideshow vereist JavaScript.

?Feest?
De kinderen van groep 3 hebben de afgelopen maanden alle letters geleerd en dus was het tijd voor een letterfeest vandaag! Wie wilde kon vanmorgen aanschuiven bij het dictee voor groep 3 en door de rest van onze lokalen lagen allemaal spelletjes en puzzels met letters. Alle kinderen waren heerlijk bezig en het dictee was een groot succes! Toen groep 3 weg was, heeft groep 1/2 een prachtige, zelfbedachte letterslinger gemaakt voor groep 3. Na de lunchpauze was het tijd voor een heuse diploma-uitreiking. Alle groepen kwamen naar het lokaal van groep 1/2/3 om daar de ceremonie bij te wonen. Na het zien van een filmpje kregen de kinderen een letterdiploma en een kanjer-koek. En er werd uiteraard flink geklapt voor deze kanjers! Het was een echte feestdag en we hebben allemaal enorm genoten.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Januari

Wij besteden in ons onderwijs altijd veel tijd aan lezen!

De Nationale Voorleesdag van woensdag 26 januari paste dan ook goed in ons onderwijsaanbod. Onze ouderraad zorgde voor een lekker broodje tijdens de lunch!

Deze slideshow vereist JavaScript.

In gr 1-2-3 zijn we gestart met het thema winter: een iglo bouwen, een winterlandschap schilderen, lekker onder een dekentje je boodschappenlijstje schrijven en natuurlijk even uitproberen of de schaatsen passen…

Deze slideshow vereist JavaScript.

 

December

?Wat een feest vandaag?
Gisteren zijn we snel overgeschakeld naar plan b voor de kerstviering en dus vierden we vandaag het kerstfeest op school.
De kinderen kwamen al om 8 uur op school, zodat we in het donker konden genieten van de sfeer en de versiering.
We hebben allemaal eerst heerlijk in de klas ontbeten, met de kerstlichtjes en de digitale open haard aan.
Vervolgens stapten we in de bus om bij de SJT in Midsland naar de disco te gaan en spelletjes te spelen. De kinderen en alle juffen en de meester hebben genoten.
Fijn dat iedereen zo snel om kon schakelen en we zo toch nog een kerstfeest konden vieren. We willen dan ook de ouderraad bedanken voor het regelen van het ontbijt, Chris Zorgdrager van Arriva voor het beschikbaar stellen en het rijden van de bus en Wim Bakker van SJT voor het regelen en begeleiden van de disco en de spellen. Samen hebben we er een prachtig kerstfeest van gemaakt!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Groep 1,2,3 rolt de kerst in!
De kerstspullen werden netjes door de kinderen gesorteerd en in onze winkel gezet om vervolgens weer verkocht te worden en aan de muur in de huishoek te belanden. Er worden ook heel veel verschillende kerstbomen gemaakt: van Kapla, van blokken, van kralen en zelfs prachtige geborduurde kerstbomen! Er worden uiteraard ook gezelschapsspellen gespeeld, want naast dat dat gewoon heel leuk is, is dat ook nog eens heel leerzaam. En na al dat harde werken en spelen kregen we vandaag een zelf gezaagde echte kerstboom! Die gaan we de komende tijd dus mooi versieren.

Deze slideshow vereist JavaScript.

November 

Boekpromoties in alle klassen én een nieuwe collectie aantrekkelijke kinderboeken. Daar worden we blij van!
Met ‘De Bibliotheek op School’ werken we samen met de bibliotheek aan meer leesplezier en mediawijsheid bij de kinderen. Regelmatig boekpromoties door onze leesconsulent van de bibliotheek: Hanna Ruig, een groeiende collectie toffe, inspirerende boeken en enthousiaste leerkrachten die dagelijks aandacht besteden aan leesplezier. Iedereen wordt toch blij van boeken?!
Tip: alle kinderen tot 18 jaar worden GRATIS lid van de bibliotheek.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Het is volop herfst in groep 1,2,3!! De winkel is omgetoverd in een herfstwinkel, vol met bladeren, spinnen, paddenstoelen, pompoenen, heksenneuzen en kaboutermutsen. In de huishoek kunnen de kinderen een boodschappenbriefje maken met behulp van woordkaarten, stempels en potloden, om vervolgens boodschappen te doen. Daarna wordt er een heerlijke soep van de gehaalde boodschappen gebrouwen onder de paddenstoel. Ook in de rest van het lokaal is de herfst volop te zien en te voelen: er worden onder andere herfstbladeren getekend en met prachtige herfstkleuren ingekleurd, herfstwoorden geschreven en gestempeld, stippen van paddenstoelen geteld en….. we hebben zelfs een heuse vogeltelpost! Genieten!!

Deze slideshow vereist JavaScript.

 

September

Gouden Weken

Wat een heerlijke Gouden Weken hebben wij achter de rug met onze kanjers. Wij zijn heel trots op de manier waarop de kinderen met elkaar samenwerken en hoe ze met elkaar omgaan. Er heerst gezelligheid, rust en vertrouwen in de klas. De kinderen leren veel van elkaar. Voor groep 3 was het wel even wennen om vaker stil te moeten zitten, op te letten en de concentratie te bewaren, maar wat doen ze het fantastisch. De extra speeltijd die wij ingelast hebben, hebben de kinderen ook hard nodig. Door geregeld tussendoor even lekker te kunnen bewegen en te spelen, kan erna weer extra gefocust worden op de lessen.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Bij de Gouden Weken hoort natuurlijk ook een schoolreis. De kinderen gingen als echte ontdekkingsreizigers op pad. Nadat er heel wat kevers, pissebedden en sprinkhanen onderzocht werden, gingen we hutten bouwen met de boswachter in het bos bij het Duinmeertje. Bij camping Cupido hebben we ons volgegeten met patat, kroketten, frikadellen en kipnuggets en erna fijn gespeeld bij het speeltuintje van camping de Kooi. En daar werden we ook nog getrakteerd op een ijsje! Een betere afsluiting van de dag kan je niet hebben! Moe maar voldaan werden de kinderen opgehaald door hun ouders. Wat een heerlijke dag!

Samen leren

Onze groep heeft sinds dit schooljaar een nieuwe methode van Veilig Leren Lezen (lezen en spelling). Bij iedere opening van een kern wordt een Ankerverhaal aangeboden, welke aan groep 1/2/3 wordt voorgelezen. Door dit gezamenlijk te doen, leren de kinderen veel van elkaar. En het is natuurlijk hartstikke gezellig! Ook de nieuwe letters die aan groep 3 worden aangeboden behandelen we gezamenlijk, zodat de kinderen van groep 1/2 alvast een voorsprong hebben! Deze letters hebben we al geleerd: i, k, m, s, p, aa, r, e, v, n. Dit betekent natuurlijk dat er door de kinderen uit groep 3 al heel wat woordjes gelezen kunnen worden. En dat lijken ze met veel plezier te doen.

Woensdag 22 september hadden we de knallende opening van ons nieuwe Kernconcept ENERGIE, samen met obs ‘t Jok uit Hoorn. Alle kinderen van de twee scholen verzamelden zich vandaag op de parkeerplaats van paal 8. Daar stond vervolgens een heel arsenaal aan voertuigen klaar die allemaal worden aangedreven door een ander type energie. Denkend hierbij aan zonne-energie, windenergie, brandstof, elektriciteit en pure spierkracht. Door middel van quizvragen liepen de kinderen langs alle voertuigen, waar ze van echt kenners ook nog eens een mooie uitleg kregen. Naast het kernconcept stond ook de ontmoeting van beide scholen centraal en werden er verschillende kennismakingsspelletjes gespeeld. Dit schooljaar werken we met de kernconcepten nauw samen met #obstjok.
Oost-West, samen op z’n best!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Thema

‘Worden wat je wil’ is het onderwerp van de Kinderboekenweek van dit jaar. Daarom werken wij de aankomende periode met het thema ‘beroepen’. Dat gaat weer heel gezellig worden in de klas! Misschien zijn er wel ouders die iets over hun beroep willen vertellen… Of komt er iemand anders in de kring vertellen over zijn beroep?

Deze slideshow vereist JavaScript.

Schooljaar 2020-2021

U kunt ook berichten bekijken op onze Facebook pagina (prinses margrietschool terschelling).

Juni

♻️?EVENWICHT & KRINGLOOP?♻️

Vandaag 2 juni, starten wij met ons nieuwe kernconcept: evenwicht & kringloop. Als echte biologen gingen wij met schepnetten en emmertjes aan de slag aan de oevers van Doodemanskisten. Er werden heel veel verschillende diertjes gevonden: de platworm, de kikkervis, de bloedzuiger, de libellenlarve en de geel gerande watertor (of was het nou een waterschorpioen?). We hebben ons heel erg vermaakt bij Doodemanskisten en zullen hier het komende kernconcept vaker te vinden zijn, omdat we meedoen met het slootjesonderzoek van het IVN Natuureducatie! Joepie!

Deze slideshow vereist JavaScript.

April

Samen spelen

Deze slideshow vereist JavaScript.

Voorbereidend schrijven

Deze slideshow vereist JavaScript.

 

In de week van 12 april stonden er iedere dag activiteiten gepland voor de voorbereiding op het Oerol Project.
Oerol project dag 5: ‘Partij voor Hoofdzakelijk Buitenspelen’ wij horen erbij! Vandaag een route gewandeld waarbij we luisterden naar de verstopte geluiden die de kinderen deze week verzamelden. Wat een heerlijke dagen hebben wij gehad. Tamar en Sara bedankt!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Oerol project dag 4: Rustdag. Zoveel gedaan en beleefd. Dan nu tijd voor even echte rust. In de midden en bovenbouw een yoga les via het digibord. In de onderbouw iets kleiner gemaakt. We hebben op heel zachte muziek, op ons kleedje, op heerlijke plekjes in de klas geluisterd naar een droomverhaal. Sommige kinderen waren bijna echt vertrokken naar dromenland. Daarna hebben we er over getekend en nog een paar echte yoga oefeningen gedaan. Superdag! Morgen de afsluiting!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Oerol project dag 3: Met de rugzakken op gingen wij met Tamar en Karlijn op pad naar Doodemanskisten. Ons doel was: onderzoek doen naar geluiden in de omgeving en in ons hoofd!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Oerol project dag 2: Vandaag hebben we het gehad over rugzakken: de spreekwoordelijke rugzakken. De kinderen tekenden daarom een rugzak en stopten daar dingen in die je maken tot wie je bent. Bijvoorbeeld waar je geboren bent, wat je lievelingsspel is en op wie je lijkt. Dit mochten de kinderen doen door middel van schrijven of tekenen.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Maart
Wat heerlijk dat we weer met Staatsbosbeheer Terschelling op pad mochten!
Wat hoort er allemaal bij de lente? Lekker zelf rondspringen, rollen en blaten als echte lammetjes. Daarna hebben we in groepjes lente schilderijtjes gemaakt. We leerden over wat de functie is van dennenappels en waarom ze verschillend zijn. We hadden een hele fijne middag!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Wat een heerlijke dag!! Na de 1 april grappen vanmiddag samen met de paashaas op stap en eieren gezocht in het duin. En het gouden ei is gevonden door een leerling van groep 7. Ook vandaag heerlijke broodhaantjes gemaakt, broodzakjes versierd en thuis smullen maar!

Deze slideshow vereist JavaScript.

In de onderbouw kregen wij in het kader van het kernconcept Materie een prachtige voeldoos gemaakt door groep 4 en 5. Spannend!! Wat zou er in zitten? En dan niet mogen kijken maar alleen voelen. Nog spannender! We mochten allemaal 3 dingen noemen en beschrijven. Is het groot, klein, hard of zacht? Wat denk je dat het is… en waar is het van gemaakt? Prachtig om te zien hoe er steeds meer details gevoeld werden. Daarna hebben we gekeken of het klopte wat wij gevoeld hadden. Er werden onderzoeksvragen geformuleerd: Waar is het van gemaakt en hoe is het gemaakt? Daar gaan we de komende weken een antwoord op proberen te vinden.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Februari

Een week om niet snel weer te vergeten. Wat een fijne week weer na de thuiswerk-periode. De fietsen werden ingeruild voor sleetjes tussen de fietsenrekken. Kou, ontdekken, verwonderen, sneeuw, ijs, smelten, water, warm aankleden, sleeën en nog veel meer. Wat hebben we in de onderbouw ervan genoten op school!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Leren moet je DOEN! En dat is wat wij deden vandaag. Groepsopdrachten, leerzame spellen, lekker (buiten) spelen. Wat een fijne start!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Januari

De digitale wereld is ook in deze crisistijd een belangrijk en succesvol (!) onderdeel in de leefwereld van onze leerlingen.

Zo biedt de Prinses Margrietschool onderwijs op maat voor individuele kinderen via adaptieve (online) lesmethoden, zoals Snappet, Rekentuin, Taalzee en Words and Birds en Pluspunt Rekenen.
Op deze manier is veel oefenmateriaal beschikbaar en geven wij feedback op maat, bijvoorbeeld als het kind nog meer oefenstof of uitleg nodig heeft.
En via MS Teams krijgen de kinderen nu hun leesinstructies van de eigen leerkracht.
Daarbij vinden wij de interactie met de kinderen van groot belang, zo worden in online gesprekjes vragen gesteld om het kind te motiveren en hen uit te dagen om zich te ontwikkelen. Want wat nu niet op school kan vanwege de coronacrises, organiseren wij online in het thuisonderwijs. Met succes, daar zijn wij echt trots op!

Deze slideshow vereist JavaScript.

December

Vrolijk Kerstfeest en een heel gelukkig Nieuwjaar namens alle kinderen én juffen van de Prinses Margrietschool!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Op Facebook staat een bericht over de opening van ons nieuwe kernconcept: Binding. De foto’s die we vanmiddag hebben gemaakt van de opdracht die de kinderen hebben gedaan zijn zo gaaf en delen we graag!

Groep 1 t/m 4 heeft schilderijen van Vincent van Gogh nageschilderd. Hierbij hebben ze gelet op de beroemde ‘streepjes’ methode.
Groep 5 t/m 8 hebben gewerkt met clair-obscur. Ze hebben goed gekeken naar composities op bekende schilderen van Rembrandt van Rijn en Johannes Vermeer en hebben die life nagemaakt. Daarvan hebben ze foto’s gemaakt.
Als klap op de vuurpijl hadden ze een verrassing in petto: de juf werd de klas uit gestuurd. Bij terugkomst hadden ze met elkaar de Nachtwacht nagespeeld! Wat zijn wij trots op onze kinderen!

Deze slideshow vereist JavaScript.

November

Wat hebben we weer heerlijk gewerkt over de herfst!
We hebben eerst geïnventariseerd wat we al weten over de herfst en wat daar allemaal bij hoort. Daarna hebben we met onze groep 1,2,3 leervragen bedacht, bv. Hoe kan het dat de blaadjes van de bomen vallen? Waarom leggen dieren een wintervoorraad aan? En waarom wordt het vroeger donker? Zijn er eigenlijk ook speciale herfstbloemen?
We hebben samen een herfst tafel en ontdekhoek gemaakt, gerekend met kastanjes en bladeren verzameld en gesorteerd op vorm en kleur. Natuurlijk zijn we ook heerlijk naar het bos geweest. Wat was daar veel te ontdekken over de herfst. We hebben gezocht van welke bomen de blaadjes waren afgevallen en met een spiegeltje onder de hoed van de paddenstoelen gekeken. Wat waren er veel! Er lagen ook plakjes en stukjes van boomstammetjes. Op die plakjes konden we heel goed tellen hoe oud een boompje was. Die lijnen heten jaarringen. Onze schatten hebben we meegenomen naar school voor onze bouwhoek. Nu konden we nog mooier een kabouterbos bouwen met trappetjes van de boomplakjes.
We hebben “h” van herfst gemaakt en de “p” van paddenstoel. Met die letters konden we allemaal woordjes over de herfst bedenken en rijmen.
Ook knutselden we een spin en leerden daar een versje en een liedje over. In dat liedje maakten we met een klas een web van wol. Van klei maakten we een egeltje en ook nog een mooie hanger van een dennenappel. We maakten lampions van papier maché , luisterden naar het verhaal van Sint Maarten en leerden een heel mooi nieuw Sint Maarten liedje van juf Sandra.
Ook hebben we een prachtige levensechte “seizoens” boom in wording in de gang. Juf Tessa maakt hem steeds mooier met echte stukjes schors op de stam. Aan de takken kunnen we werkjes van de kinderen hangen.
Deze week ronden we het thema af. Eigenlijk hadden we nog wel een hele poos kunnen doorwerken over de herfst, zoveel was er te ontdekken.
Maar ja, we gaan nu ook wel weer een hele spannende gezellige periode in waar we werken rond Sinterklaas. Daar moet natuurlijk ook wel een speelgoedwinkel voor worden ingericht. En een inpakcentrale. Het bruist alweer van ideetjes voor allemaal leuke activiteiten.
Maar daarover horen jullie de volgende keer.

 

Natuurmandela’s
Wat hebben we een gezellige middag gehad! De kinderen van groep 6-7-8 hadden als huiswerkopdracht spullen verzamelen in het bos. Zij hebben die spullen meegenomen om samen met ons herfst Mandela’s te maken. Dat vonden wij erg leuk!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Sint Maarten

We hebben prachtige lampionnen gemaakt, wat zijn we trots! Op woensdag 11 november hebben we eerst een proefrondje gelopen. Wat vond iedereen het in het dorp leuk om onze liedjes te horen!

Deze slideshow vereist JavaScript.

September

Vandaag is de Kinderboekenweek gestart. Vanmorgen zijn we in de leestentjes heerlijk voorgelezen door de kinderen van groep 5-8. Na de pauze kwam Ria Bergsma langs met een hele boel boeken in de kring. De kinderen mochten daaruit een boek kiezen die ze leuk leken en daar even uit lezen. Ze vertelde ons over de bibliotheek en dat je daar ook je eigen boekjes mag uitkiezen.
We leerden over verschillende soorten boeken en Ria las ons voor uit het boek van Beer in de bibliotheek. De kinderen kregen een voorleesgids mee naar huis en een kleurplaat van de Kinderboekenweek.
Kom eens langs bij de bibliotheek in Midsland! Tot 18 jaar kan uw kind gratis lid worden van de bibliotheek.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Lezen is ontzettend belangrijk. Niet alleen is ‘lekker’ lezen en genieten van boeken fijn, maar goed kunnen lezen is nodig bij alle vakgebieden.
Het stimuleren van het lezen is belangrijk. In de onderbouw begint dat met voorlezen en samen boekjes bekijken. Dat doen we op school, maar ook thuis kunt u dat met uw kind doen. Voorlezen stimuleert het inlevingsvermogen, de liefde voor boeken en lezen. Het versterkt de relatie tussen voorlezer en kind. Het werkt rustgevend, verhoogt de schoolresultaten en draagt bij aan het zelfvertrouwen. Ook verhoogt het de concentratie en dat kinderen zich beter kunnen uiten.
Hoe meer de kinderen lezen en hun woordenschat vergroten, hoe makkelijker het leren en lezen voor hen wordt.

Augustus 

We gaan nu al bijna 3 weken weer naar school. En wat is het fijn iedereen weer te zien!

De eerste weken op school worden ook wel “gouden weken” genoemd. En deze zijn zeker óók in de onderbouw belangrijk. Want naast alle regeltjes en routines ( gewoontes van de dag)is het zo belangrijk dat wij een gezellige, hechte groep worden, waarin iedereen op elkaar kan vertrouwen en waar wij eerlijk kunnen/ durven zijn.

We leren die eerste weken vooral dat iedereen dingen heeft waar hij/zij heel goed in is, maar ook dingen waar je iets minder goed in bent. Dat fouten maken mag, want van proberen kan je leren. Dat iedereen erbij hoort in de klas en dat wij elkaar helpen. Maar ook: De ruimtes en materialen, daar zijn wij met elkaar verantwoordelijk voor.

En wat een pareltjes en smeltmomenten leveren die weken ons op. Geweldig!

Het Kernconcept waar wij dit schooljaar mee starten is Macht en Regels. En welk thema past daar beter bij in de onderbouw dan Agent en boef!

Spannend en genieten voor de kinderen. Boef haalt wel hele domme streken uit. Hij kan echt nog niet opruimen en maakt er een bende van in de klas. Steelt lijm en plakt daar van alles en iedereen mee vast. En van een lijmwerkje in onze klas maakt hij een puinhoop. Wat een geluk dat onze kinderen al die dingen al wel goed weten. En zo worden de regeltjes en routines geboren en worden ze samen met de kinderen tot afspraken van ons allemaal gemaakt. Gelukkig zorgt agent er iedere keer voor dat alles weer goed komt.

De komende weken werken we zeker nog aan dit thema, want er valt nog zoveel te beleven en te leren met agent en boef. Er komt een politiebureau met gevangenis en natuurlijk allerlei spullen voor het rollenspel.

En dus kwam dat prachtige verkeersplein wel helemaal als een cadeautje. Daardoor kunnen wij nog beter schakelen met agent en boef naar het verkeer. Want ook daar zijn natuurlijk allemaal regeltjes nodig. Heerlijk om te zien hoe alle kinderen van groep 1,2,3 hun inbreng hebben; ieder op zijn eigen niveau. Want: Wij spelen en leren van en met elkaar.

 

>>>Schooljaar 2019-2020<<<

Juni

Wat is het fijn dat alle kinderen weer op school zijn! Op het schoolplein samen buitenspelen en hoe fijn is het dat de kinderen van onze groep de grote kinderen weer ontmoeten: ‘Wat leuk je weer te zien!’, ‘Wat ben je gegroeid!’ en ‘Zullen we samen voetballen?’

Hieronder in de foto’s is te zien dat de kinderen volop genieten en leren in onze groep 1-2-3. Deze prachtige werkwijze garandeert een hoge kwaliteit van onderwijs waar wordt ingespeeld op wat het kind nodig heeft en wordt uitgedaagd, betrokkenheid tussen kinderen ertoe doet en eigenaarschap van iedere leerling wordt vergroot!

 

Deze slideshow vereist JavaScript.

Maart

Bulgaarse armbandjes.

Vandaag kwam Hristo binnen met voor alle kinderen een armbandje. In de kring hebben we het even gehad over Bulgarije en waarvoor deze armbandjes zijn. De kinderen vonden het erg leuk en lief. Even geprobeerd om hier wat meer over te kunnen vinden. Klik hier voor meer informatie.

Heel erg bedankt Hristo!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Februari

De opening van het kernconcept Groei en Leven vond eind februari plaats. Op de foto’s zijn de kinderen druk in de weer met bouwen van het skelet van het menselijk lichaam en natuurlijk worden er verbandjes bij de knuffels aangelegd!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Kerstkaarten brengen bij de Stilen                                 19 oktober 2019

Vanmorgen gingen we met groep 1/2/3 naar de Stilen. We hadden zelf Kerstkaarten geknutseld op school. Deze gingen we brengen bij de ouderen in de Stilen. We zongen kerstliederen en hebben alle ouderen een Kerstkaart gegeven. Wat een fijne ochtend.

Deze slideshow vereist JavaScript.

 

Staatsbosbeheer 7 oktober 2019

Maandagmiddag werden we opgehaald door Feline van SBB. Eerst gingen we het hebben over de herfst en wat je het mooiste vindt aan deze maand. We kregen het over dieren die voedsel verzamelen. We mochten zelf even egels zijn die hun wintervoorraad verzamelden. Daarna gingen we kijken bij elkaars verzamelde voorraad. Appels, bramen, bessen, munt, rozenbottels en nog veel meer. Deze wintervoorraad moest vervolgens goed verstopt worden tegen andere dieren. We deden vervolgens nog een leuk spel. De gaai kan heel goed eikels verstoppen. Twee kinderen waren gaaien en die moesten de eikeltjes te pakken zien te krijgen. Een heerlijke middag in de natuur.

Deze slideshow vereist JavaScript.

 

Schoolreis 19 september 2019

’s Ochtends kwamen de kinderen prachtig verkleed op school. In de kring hebben we gekeken wie in hetzelfde sprookje thuishoorden. Juf Janneke heeft het sprookje Sneeuwwitje voorgelezen. Daarna zijn we met de bus naar Formerum gegaan. Aangekomen bij Camping Nieuw-Formerum hoorde we ineens iets in het bos. We gingen met zijn allen kijken. Tjebbe keek bovenaan de trap of hij wat zag. Wat was het spannend. En bovenaan lag een piraat te slapen. En wat had in hij zijn hand? Het toverstafje van de fee! De piraat moest het toverstafje wel teruggeven aan de fee, want alleen die kon de schatkist openen met haar toverspreuk. Daar zat een een schatkaart in. Samen gingen we opzoek naar de schat. We vonden hem, daarin zat voor iedereen een lekker schatkistje.

Vervolgens gingen we in groepjes verschillende spelletjes en opdrachten doen. Diamantenloop, parcours lopen met de 7mijls laarzen, sprookjesbos huisje bouwen, toverstafje knutselen en bloemen zoeken. Maar bij het bloemen zoeken moesten de kinderen oppassen voor de krokodil!

Daarna gingen we lopend naar de Molenbaan om hier te genieten van een welverdiend frietje. Daarna mochten ze lekker spelen en zelf een ijsje uitkiezen. Wat hadden we een heerlijke dag met prachtig weer. Zeer geslaagd!

De volgende dag nog even gekletst over het schoolreisje. De kinderen vonden bijna allemaal de piraat het leukste van de schoolreis!

Deze slideshow vereist JavaScript.

>>>schooljaar 2018-2019<<<

 

juni 2019

Tijdens het kernconcept Macht & Regels hebben alle kinderen met elkaar een auto tentoonstelling gemaakt. De introductie bestond uit de Cars film en de betekenis van de begrippen: charisma, functie, visie, ambitie en status. De kinderen hebben deze begrippen in hun auto’s verwerkt en het is een fantastisch resultaat geworden!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Mei 2018

In het kader van De Week van het Openbaar Onderwijs verzorgde de Ouderraad op donderdagmiddag 21 mei een beweegmiddag voor alle kinderen van de Prinses Margrietschool op het oude voetbalveld. Een gigantische, mega stormbaan en een springkussen stonden er klaar en de kinderen hebben naar hartelust gespeeld. Wat hebben we genoten en wat is het mooi om te zien hoe de kinderen van groep 1, 2 en 3 werden geholpen door de kinderen van groep 7 en 8!

Deze slideshow vereist JavaScript.

April 2019

Vrijdag 26 april heeft groep 1, 2 en 3 vogelnestjes gemaakt van natuurlijke materialen. Vanmorgen keken ze naar de live stream van het project ‘Beleef de Lente’ van een nest van de ooievaar. En wat hebben de kinderen gezien….??? Een grote verrassing voor de kinderen, want er werd een ooievaarsjong geboren!!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Hoera de Paashaas is aangekomen. Alle leerlingen hebben met elkaar paaseieren gezocht bij Dodemanskisten. Het gouden ei is gevonden door een leerling van groep 7!

Deze slideshow vereist JavaScript.

Maart 2019
De maand maart stond in het teken van de schoolvoorstelling.
Een kleine wolk ontstaat in de woestijn. Het is er warm en de wolk is helemaal alleen. Hij wil op reis. De wind neemt hem mee. Eerst over Afrika, vervolgens over andere werelddelen. De wolk ontdekt dat overal verschillen zijn en er niet altijd even goed voor de aarde wordt gezorgd. Ook merkt de wolk dat hij niet altijd een wolkje blijft. Zo maakt hij kennis met mede-wolken. Samen kunnen ze regenen en sneeuwen. Zijn vriend de wind blijft niet altijd bij hem. Maar gelukkig vinden ze elkaar weer en komt de wolk uiteindelijk terug in de woestijn.
De basis van de voorstelling is een vooraf uitgewerkte verhaallijn, gebaseerd op het prentenboek ‘Kleine wolk’ van Bard Bothe. De verhaallijn wordt uitgespeeld door Kleine Wolk en Wind en verteld door de Verteller. Alle scenes in de voorstelling zijn bedacht door de leerlingen zelf. Ook is er veel samenwerking tussen de verschillende groepen. Zo maken leerlingen uit groep 7/8 een dans voor de kleuters en begeleiden hen daarbij.

Onze groep verbeeld de scene de wolkendans: De kleuters zijn verkleed als wolken. Naast de kleine wolk en de wind komt er steeds meer bewolking. De kinderen doen een dansje met elkaar. Twee kinderen uit groep 7/8 hebben de kleuters al die tijd begeleid en geholpen. Zij hebben deze dans bedacht. We dansten op de muziek van Bedrich Smetana – Die Moldau’.

Groep 3 zong en danste mee met groep 4/5/6.  Ze zongen het lied ‘In de jungle’, waarbij ze hun zelfgemaakte maskers (van de dieren uit de Big Five) showen. Ook dansen ze op de muziek van Shakira  ‘Waka waka’.

De tweede scene die onze groep verbeeld is die van de regen. De wolken moesten regenen. We hebben samen met groep 1/2/3 een regenlied ingestudeerd. Dit liedje was van Sesamstraat – schuilen. We hebben genoten van alle talenten van de kinderen en hebben samen een prachtige voorstelling neergezet.

Oktober 2018

Op maandag 10 oktober had groep 1/2/3 een uitstapje met Staatsbosbeheer. Om 12.30 werden we opgepikt om naar het bos te gaan. We hebben daar geleerd over spinnen, zelf een spin nagemaakt met onze lichamen, spinnen gezocht in het bos en bekeken in een insectenpot (dat is een potje met een vergrootglas erin), zelf een spinnenweb gemaakt met spullen uit de natuur en als afsluiting hebben we een tikspel gedaan waarbij één iemand de spin was en de rest van de groep een insect speelde. Het was een enorm leerzame en leuke middag.

Deze slideshow vereist JavaScript.

 

 

September 2018

Op woensdag 19 september ging groep 1/2/3 op schoolreisje. Het thema was cowboys en indianen. De kinderen mochten dan ook verkleed naar school komen. Na een rondje door de buurt, stapten we de bus in richting camping Nieuw Formerum. Na een wandeltocht na de camping aten en dronken we eerst wat met elkaar. Daarna mochten de kinderen lekker spelen en knutselen. Er waren allemaal spellen mee die aansloten bij het thema en daarnaast mochten de kinderen ook lekker vrij spelen. Na een tijdje vertrokken we naar het Wrakkenmuseum, waar de kinderen lekker in de piratenboot mochten spelen. Als lunch kregen de kinderen lekker een patatje met een ijsje toe. Het was een heerlijke dag en alle kinderen (en de juffen!) hebben zichtbaar genoten.

Deze slideshow vereist JavaScript.

 

Nieuws per mail

Vul je mailadres in om in te schrijven voor e-mail alerts

Voeg je bij 431 andere abonnees

Contact

Prinses Margrietschool
Dennenweg 4
8881CJ West Terschelling
Tel.: 0562 – 79 80 04
e-mail sturen

Calender

maart 2024

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
  • Zwemmen 3/4
6
7
8
9
10
11
12
  • Zwemmen 3/4
13
14
15
16
17
18
19
  • Zwemmen 5/6
20
21
22
23
24
25
  • Verkeersexamen theor…
26
  • Zwemmen 3/4
27
28
  • Verkeersexamen prakt…
29
  • Goede vrijdag, kinde…
30
31